Lama Hilang, Artis Populer Ini Terekam Kamera Bersih-bersih Masjid Nabawi, Ucap Syukur Dan Ngaku Bahagia

Lama Hilang, Artis Populer Ini Terekam Kamera Bersih-bersih Masjid Nabawi, Ucap Syukur Dan Ngaku Bahagia

Sosok Yatt Hamzah mungkin terdengar asing di telinga kalian. Aktris asal Malaysia ini sebenarnya sudah memulai kariernya sejak 2002 silam. Wajahnya kerap menghiasi layar kaca di Negeri Jiran. Namun beberapa waktu terakhir, Yatt Hamzah memang tidak pernah muncul lagi.

Wanita 42 tahun ini tampaknya memilih untuk fokus mengurus keempat anaknya. Tapi beberapa waktu lalu, Yatt Hamzah mendadak heboh dibicarakan karena postingan di Instagramnya. Pasalnya, Yatt memperlihatkan dirinya bersih-bersih di Masjid Nabawi di Madinah.

Hal ini tentu membuat publik terkejut dan mengira kalau Yatt sudah beralih profesi. Mengiringi unggahannya, Yatt Hamzah mengutarakan keinginannya untuk membawa keluarganya tinggal di Madinah. Dia bahkan ingin menghembuskan napas terakhirnya di Tanah Suci.

Foto: Postingan Yatt Hamzah (Instagram)

"Ya Allah, aku sangat teringin membawa keluargaku untuk menetap di Madinah agar berada dekat dengan Nabi ku. Aku sangat teringin anak2 ku bersekolah di Madinah, membesar di Madinah dan aku amat teringin untuk mati di sini agar dapat disemadikan di perkuburan Baqi'," tulis Yatt Hamzah di caption fotonya.

Rupanya, aksi bersih-bersih Yatt Hamzah itu hanya membantu tugas seorang cleaning service. Meski begitu, dia tidak masalah menjadi petugas kebersihan kalau memang itu menjadi cara untuk dirinya bisa berada di Madinah. Yatt bahkan mengaku sangat bahagia dan bersyukur bisa mendapat kesempatan langka untuk bersih-bersih walaupun hanya sebentar.

"Jika pada perkiraanMU, salah satu cara untuk berada di sini adalah dengan menjadi seorang cleaner di sini, aku amat berbesar hati YA Allah. Aku amat amat bangga andai dapat berkhidmat di sini buat Rasulullah ku SAW. Kau MAKBULKANLAH doa2 Bonda ini Wahai Tuhan yg MAHA MEMAQBULKAN DOA," sambungnya.

"Semalam lepas Asar Bonda ini dapat peluang bersihkan Masjid Nabi SAW. Perasaannya luar biasa MashaAllah walaupun hanya sekejap. Memang dah lama teringin nak membantu pekerja2 kebersihan di dalam Masjid Nabawi sbb Bonda ni memang suka sangat2 membersihkan rumah. Tak suka nampak kotor. Alhamdulillah direzekikan dapat merasa menjadi cleaner Masjid Nabawi walaupun hanya sebentar.. ALHAMDULILLAH. ALHAMDULILLAH. ALHAMDULILLAH YA ALLAH, " tandas Yatt Hamzah.



Facebook Conversations


"Berita ini adalah kiriman dari pengguna, isi dari berita ini merupakan sepenuhnya menjadi tanggung jawab pengguna"